dilluns, 3 de febrer del 2014

Estanys de la Pera, Pic Estanyons 1-2 de Febrer 2014

Marxem de Santa Coloma a 2/4 de 8 del matí, direcció a la Cerdanya, cap a l'estació d'esquí d'Aranser.
Les prediccions del temps no són gaire bones. Arribem sense cap problema, però només comencem a caminar, es posa a nevar. Després de dues hores i mitja arribem al refugi, Els Estanys de la Pera, ben xops. Passem la tarda practicant el rescat en cas d'allau, fent unes quantes partides de cartes..., i el Jordi ens fa una sessió de jocs de mans. A les 10 de la nit, després de prendre una ratafia, anem a dormir. No ha parat de nevar i de fer vent en tota la nit.

A les 7 del matí no neva, però encara fa vent. Al carrer, el termòmetre marca 9 sota zero, amb una sensació de -18ºC a causa del vent. A les 8 emprenem camí cap el pic dels Estanyons, ja que el que teníem previst de fer era massa perillós pel mal temps. Amb poc més de 3 hores fem el cim, però no ens hi aturem gaire estona perquè encara que fa sol també hi fa un vent de mil dimonis.
Ja al refugi, fem un mos i  després comencem el camí de descens fins als cotxes (un parell d'horetes).

A 2/4 de 3 ja estem entaulats en un restaurant de Martinet, celebrant la jornada. I cap a casa.

Preparant els trastos

Les 8 del matí

Buscant aigua

Primeres rampes

Pic Estanyons   2836 alt.