dilluns, 7 de setembre del 2015

Escapada al Pedraforca, 5 de setembre del 2015

El dissabte dia 5 de setembre fem una sortida no programada. A les 7 del matí sortim de Santa Coloma per anar fins a Saldes. De tanta boira com hi ha ens costa trobar el bar. Després de fer quatre voltes, finalment el trobem i podem esmorzar. Tot seguit continuem per carretera fins al mirador de Gresolet, on deixem els cotxes i prenem el camí que puja cap al refugi Lluís Estasen (1.640 m). Hi passem que són les 10 i 20. El bosc està ple de boletaires. Nosaltres seguim camí cap el coll del Verdet, passant per la balma de l'Oreneta i la font de la Ruagran. Quan arribem al coll són les 12. Pel camí hem accelerat el pas per avançar un grup de gent molt nombrós, perquè si els trobem al punt de la grimpada hi podríem perdre la paciència. Les boires van i vénen, però nosaltres amunt. Com que no hi ha gent, passem molt bé la canal del Verdet. Continuem camí  per la cresta, una mica de baixada per tornar a pujar, així dues vegades. Arribem al  Pollegó Superior (2.507 m) a 2/4 de 2, fem quatre fotos i aprofitem que és hora de dinar per fer-ho al cim. Les boires no acaben de marxar. Comencem a baixar per fer lloc a la gentada que està arribant. Davallem cap a l'enforcadura, on comença la temible tartera. Hi ha un camí que passa pel costat, però no sé si no és pitjor perquè és dret i rellisca molt. Al final, a mig camí uns quants tirem tartera avall. Arribem al refugi a les 4, fem la cerveseta i cap a casa. Parem al mirador del Pedraforca per veure si s'ha destapat i tirar-hi una foto, però avui no és el dia i no es deixa.
Refugi Lluís Estasen

Balma de l'Oreneta

Gòssol des del coll del Verdet

Coll del Verdet

Canal del Verdet

Al fons el Pollegó Superior

Pollegó Superior  2.507 m alt.