dilluns, 5 d’octubre del 2015

Matinal a la Serra de Catllaràs, 3 de octubre del 2015

La primera matinal de la temporada, la fem en dissabte perquè el diumenge 4 hi ha la Caminada Popular de Conesa.
Així doncs, el dissabte 3 d'octubre vuit excursionistes sortim a les 7 de Santa Coloma direcció a la Pobla de Lillet.  El temps no pinta gaire bé: pel camí ja ens plou. Parem a esmorzar en un bar de la Pobla i continua plovent. Quan acabem d'esmorzar, para de ploure. Prenem una carretereta que puja cap a l'ermita de la Mare de Déu de Falgàs. D'aquí continuem per una pista durant una bona estona, fins al coll Fred, on deixem els cotxes. Agafem un senderó que va pujant cap a la roca de la Devesa. Pel camí trobem algunes mines abandonades. Quan som al Joc de la Pilota (una esplanada al bell mig del bosc, on antigament els miners jugaven a pilota) decidim no pujar a la roca de la Devesa, perquè està molla i relliscarà molt. Continuem camí amunt cap al Serrat de la Bandera. Un cop a dalt ja veiem el nostre pròxim objectiu, que està baix de tot: la casa refugi Ardericó. Així que ara toca baixar una estona. Quan hi arribem, fem una paradeta, mengem quatre anous acabades de collir i continuem baixant cap al mas la Teuleria de Monclús. A partir d'aquí hem de remuntar tot el que hem baixat i ho fem pujant cap el pla Fondo de Dalt, on hi ha un petit estany. Amb boira, continuem cap a la collada Gran Pedrís. Durant un moment que s'aclareix veiem el refugi Ardericó, que ens torna a quedar molt avall. Seguim pujant cap a la collada del Pla de l'Orri, on parem a dinar. Mentre ho fem, sembla que es vulgui aclarir. Després del cafè i menjar un pastís que ens ha fet una companya, continuem cap el pla del Catllaràs. Aquí ja agafem direcció cap el coll Fred. Passem per la font del Prat Gespador, per sota la roca de la Devesa i fem una parada al mirador del Roc de la Lluna, des d'on veiem el Pedraforca, la serra del Cadí-Moixeró i la pobla de Lillet als nostres peus. Acabem d'arribar fins als cotxes i comencem la tornada cap a casa fent una parada al llogaret de la Mare de Déu del Falgàs.