dimarts, 3 de maig del 2016

Cap de setmana a la serra del Boumort 30 de abril i 1de maig

Avui sortim de Copons. Som 5: 3 d'Igualada, 1 de Copons i 1 de Santa Coloma. A les 8 prenem carretera cap a Organyà i hi parem a esmorzar. Continuem cap a Noves de Segre, on agafem una carretereta que puja a Taús. Aquí comença una pista d'uns 15 km que entra dins el Parc Nacional i ens porta fins al refugi Casa Miró. Ens instal·lem, carreguem les motxilles amb el dinar i comencem
a caminar cap al poble abandonat de Solduga. D'aquí baixem cap a l'Espluga de Cuberes, també abandonat. En aquest poble enclastat en una balma, parem a dinar.  Havent dinat remuntem cap Solduga, on agafem un altre camí i pugem al Cap de Roques de Solduga, on hi ha l'ermita de la Mare de Déu de l'Esplà. Tornem cap al refugi i, al cap de poca estona, arriben dos companys de Santa Coloma. Esperem l'hora de sopar al voltant de la llar de foc, explicant batalletes.
Diumenge ens llevem a les 7. El refugi està sense aigua perquè aquesta nit s'han glaçat les canonades. Fem un bon esmorzar i passades les 8 comencem a caminar. El primer tram és el més dur: hem de pujar pel barranc Matanegra de 2 km  amb un desnivell de 400 m. Anem a sortir al camí del Pi Sec. Aquest va planejant i baixant fins al prat Montaner. Hi fa molt de vent i el travessem de pressa per posar-nos a recer de les roques on hi ha un senderó que s'enfila cap al pas Comptador i sortim als pletius de la Creueta. D'aquí al Boumort són 20 minuts. Quan hi arribem no ens hi podem estar gaire estona: fa molt de vent i fred. De seguida busquem un altre recer per fer un mos i tirar avall fins al barranc que hem pujat al matí, però anem una mica més enllà fins al coll de Passavent, on agafem un senderó que, fent una mica més de volta, porta al refugi. Hem fet uns 22 km i 800 m de desnivell.