dimecres, 1 de juny del 2016

Matinal al Congost de Mont-rebei 29 de maig del 2016

Onze som els excursionistes que sortim a les 7 del matí per anar a fer la matinal. Anem cap a Balaguer i d'aquí cap a Corçà, on prenem un camí fins al pàrquing de la Mare de Déu de la Pertusa. Són les 9 quan comencem a caminar per un senderó que baixa fins a trobar el barranc de la Pardina. Aquí comencem a pujar. Passem pel costat del mas en runes la Pardina. Anem tirant amunt passant per davant de les balmes de la Tonya fins al pas d'en Guiler. A partir d'aquí ja planeja. Una mica abans de mas Carlet parem per esmorzar al sol. Baixem fins a la cruïlla del congost del Seguer, que travessem per un pont penjat. Anem a fer els dos trams d'escales que hi ha a la banda aragonesa: molt espectaculars, però no aptes per a qui tingui vertigen. Fins a la cruïlla no hem trobat ni una ànima. A partir d'aquí, gent per tot arreu. Després de fer les escales reculem fins a la cruïlla i anem a fer el congost de Mont-rebei. En una hora som a l'altre pont penjat, que és l'entrada. Dinem al barranc Fondo, al costat del camí. A les 3 comencem el camí de retorn, que fem amb poc més de dues hores.
Aquest any no ha fet calor, però la cerveseta al bar de Corçà no ens la treu ningú.