dilluns, 13 de març del 2017

Matinal a la Serra del Montsant (Els Ventadors) 5 de març del 2017

Diumenge 5 de març a les 8 del matí, 11 excursionistes fem cap a Ulldemolins. Allí ens trobem amb tres companys més i ens dirigim al pàrquing de l’Ermita de Sant Antoni, al peu del Montsant, on comencem l’excursió a les 9:15. Caminem per la pista vora el riu Montsant fins arribar a les Cadolles Fondes, que podem observar des del mirador. Prenem el GR 65.5.1 direcció Margalef, entrant així al Congost de Fraguerau. Puntuals a les 10, hora d’esmorzar, aprofitem per fer parada en un punt assolellat just passat el trencall que du al Racó de la Pastera. Fem un mos, un bon cafè, i coca i ametlles garapinyades que ens ofereix un company per celebrar el seu aniversari. Continuem la ruta i ens desviem per poder veure l’Ermita de Sant Bartomeu, que queda a uns 15 minuts: creuem pel Pont Penjat, caminem entre la vegetació i fins i tot ens mullem els peus pel camí que creua repetides vegades el Barranc de Sant Bartomeu. Després de gaudir del bonic racó, reprenem el GR i comencem a guanyar altura enfilant-nos per la muntanya. Agafem el camí de l’esquerra que puja pel racó de la Cova del Vidre i seguim pujant fins arribar a la cresta dels Ventadors. Passem una estona caminant per roca, amb unes vistes un pèl vertiginoses. A la dreta, a l’altra banda del barranc, veiem el Pont Natural i la Llibreria. El camí es fa una mica dubtós per la manca de fites. Continuem guanyant desnivell pel terreny pedregós fins que trobem la Serra de Solans. Hi ha restes de la nevada del divendres nit i passem una bonica estona jugant. Les vistes són impressionants. Per una banda, la vall del riu Montsant, i la Serra de la Llena. I per l’altra, el Barranc dels Pèlags al fons i la Serra Major enfarinada. Seguim la ruta per la Punta del Pins Carrassers fins a trobar l’indicador del Grau del Llop. Valorem baixar per aquest camí però el terra nevat, sumat a la forta pendent que té, fan que decidim baixar per un grau més segur: el Pi de la Carabasseta. Són les 14:15 quan arribem al l’arbre monumental que dóna nom al grau. Allí, uns quants ens aturem a dinar i els tres companys que no portaven menjar continuen camí. Fa força vent, però el Sol que toca és càlid. Acabat el cafè i 4 ametlles més, continuem baixant pel grau entremig d’arbres i vigilant perquè xafem neu desfeta. Arribem a l’Ermita de Santa Magdalena però seguim sense aturar-nos fins arribar al punt de partida, l’Ermita de Sant Antoni. Alguns es queden al pàrquing i d’altres visitem l’ermita per fora. Són les 15:37, hem fet uns 13 km i 800 m de desnivell. Agafem els cotxes i anem a Ulldemolins per fer la cerveseta de rigor a bon preu abans de dirigir-nos a Santa Coloma de Queralt de nou. Una sortida molt bonica, amb vistes espectaculars i, sobretot, molt bon ambient.