dimarts, 6 de juny del 2017

Matinal a Vallespinosa, 4 de juny del 2017

Som un bon grupet per fer la matinal. A les 8 agafem els cotxes fins a Vallespinosa i els deixem a les Eres. Aquí agafem el GR7 que puja fins al coll de Valls, on prenem un altre senderó que ens porta a Selmella. Està tapat i de tant en tant s'escapa alguna gota. Quan arribem al castell de Selmella, de seguida comença a ploure. Ens posem les capelines i busquem un lloc per esmorzar. Ens aixopluguem sota uns arbres, i aviat para de ploure. Després del cafè continuem camí per la carena, passant per la font de l'Hort del Mas Seguer, fins al coll de les Agulles. Des d'aquí ja veiem el segon destí: el castell de Saburella. Davallem, doncs, cap els Camps de Saburella, uns plans que hi ha sota el castell. Un cop a dalt veiem que dins el pati ja s'hi ha fet un bosc. Pugem a una de les torres, feta amb uns blocs de pedra molt grans: és la torre romana. Després de la visita seguim cap el mas Cal Mandil i d'aquí al mas de Pava, al començament del barranc que puja cap a Vallespinosa, al clot de Comadevaques. Arribem al poble i seiem a la plaça Major, a l'ombra de l'església de Sant Jaume a fer el vermut.