dijous, 27 de desembre del 2018

Matinal la clàssica d'hivern, 23 de desembre del 2018

Tot un èxit de convocatòria per a la matinal d'avui. Som 22 els que sortim de la Muralla, amb una mica de boira, direcció Montargull pel camí de la Moscallona. Quan som al poble la boira es comença a aclarir. Passat el cementiri de Montargull tenim el cim més alt de la Segarra: el turó del Galutxo (851 m).  Uns quants hi pugem, és a dos minuts del camí. Continuem ruta cap a Montfred, però quan passem pel costat ni el veiem. Una mica més enllà, travessem la carretera de la Panadella per anar cap a Can Plaça, on agafem el camí que va a Sant Esteve de Baix. Aquí esmorzem contemplant com el pagès de la finca està sembrant. Després dels cafès  seguim camí avall fins a sota Bellmunt, on agafem un camí quasi perdut que hi puja. No entrem al poble: a l'arribar a les primeres masies agafem el camí ral Cervera-Tous que baixa fins a Rocamora. D'aquí remuntem pel clot de Santa Coloma fins a dalt la serra de la Portella. Planejant fem cap al coll de Ca l'Esteve, on només queden algunes restes de les masies i de l'església de Sant Miquel. Després de passar per Cal Torres de la Serra fem cap al tomb de les Guixeres. Xafem una mica de carretera vella fins a la cruïlla de Can Plaça, on tornem a travessar la carretera actual per anar a Santa Fe de Montfred, on ens fem la foto de grup. Ens fa un dia de primavera! Baixem cap a Santa Coloma pels costers del Vermella i hi entrem pel camí ral d'Igualada. Avui hem fet una bona volta, quasi 22 km, en l'horari previst: a 3/4 de 2 a casa.

Puntualitat colomina  les 8'10

La canalla jugant

Coll de Ca l'Esteve

Sant Miquel de la Portella

Sant Miquel abans de ser espoliat