dimarts, 5 de febrer del 2019

Matinal a Aguiló, 3 de febrer del 2019

Primera matinal de calendari. Avui quedem a les 9 a la Muralla. Fa molt de vent i fred, però som 10 els que ens hem apuntat a fer-la. Sortim de Santa Coloma pel camí ral d'Igualada. Passat el pont de Cal Marc, ens desviem per agafar el camí Vell de Calaf, que deixem molt aviat per pujar cap Aguiló pel costat de les granges del Padró. Busquem un recer al costat de l'església de Santa Maria per esmorzar.  Després de fer-ho, acabem de pujar fins a dalt el castell, des d'on tenim unes molt bones vistes, però no ens hi estem gaire pel vent que hi fa. Baixem a buscar el camí de la Teuleria i aquest ens torna a dur al camí ral d'Igualada, que seguim fins a la creu de Barràs. D'aquí continuem pel camí de la Serra cap a la masia de l'Almenara, una mica abans d'arribar-hi trobem les runes de l'ermita de Sant Jaume d'Almenara. Pel camí del Cartró ens dirigim cap a Bellprat, però ens saltem alguna cruïlla i fem cap a sota les granges de l'Alonso a la creu de Barràs. Baixem a Bellprat per la pista que havia estat asfaltada. Fem un tros de carretera per anar a buscar el camí Vell de Santa Coloma, que passa per la font del Nadal. Al coll Blanc, agafem el camí Vell de la Llacuna per on entrem a la vila a 2/4 de 2, després d'haver fet 20 km.