dimarts, 7 de maig del 2019

X Marxa per les Terres del Gaià, 3,4 i 5 de maig del 2019

Ja fa 10 anys que es fa la baixada del Gaià, que organitza l'Associació Terres del Gaià. A les 9 ens trobem a les fonts de les Canelles i, com que plou, anem al local del Centre Excursionista, Cal Nialet. Aquí esmorzem i ens fan una explicació del funcionament dels safaretjos, tot fent temps per si para de ploure. Després de llegir el manifest reivindicatiu i quasi a les 11, anem a fer-nos la foto oficial a les fonts i als safaretjos, i comencem a caminar. Aquest any només som 4 colomins els que farem el primer tram fins a Querol i 1 que s'ha apuntat amb la intenció de fer-los tots tres. Per variar una mica la ruta, no comencem seguint el riu i anem cap a Figuerola, Guialmonts i la Punta Alta, des d'on tenim unes bones vistes de per on passa el riu Gaià. Carenegem una mica i baixem a buscar la riera de Biure, que seguirem fins a Pontils, on s'ajunta amb el Gaià. Ara sí pel costat del riu, anem baixant cap a Santa Perpètua. El temps ens fa una treva per dinar. No hi parem massa estona per no agafar fred. Seguint el riu, anem trobant restes de molins i rescloses, fins a Seguer amb el seu molí paperer. Continuem per una pista direcció Cal Camadall, on el camí s'emparra cap a a la roca d'En Benet. Des d'aquí es veu com s'engorja el riu al començament del gorg Negre. Per anar-hi hem de tornar a baixar i entrar per l'altre costat de la gorja: un lloc espectacular! Després de contemplar-lo ens toca una pujada fins a Querol. Són quasi les 7 quan ens asseiem al bar a fer la cerveseta. Avui hem estat 22 els que hem fet el recorregut; per demà n'hi ha més de 50 apuntats,  i per fer l'últim tram fins a Tamarit n'hi ha un centenar.