dimecres, 1 de gener del 2020

Sortida a la Peña Montañesa, 28 desembre del 2019

Sortim de Santa Coloma a les 7 del matí cap a Aïnsa (Osca), quan hi arribem el termòmetre marca sota zero. Esmorzem en un bar i fem una mica més de carretera cap al poble d'Onsins i d'aquí cap el monestir de Sant Victorian. Un tros abans hi ha el pàrquing on deixem els cotxes. Comencem l'excursió a 2/4 d'11, molt tard. El camí s'emparra per dins el bosc. La temperatura ha pujat molt. Quan portem una hora, arribem a la cruïlla que va a la Faja del Toro. El camí no està gaire marcat, i ens costa trobar-lo. Baixem uns 100 m per un barranc i al final comença la Faja del Toro: una cornisa que de lluny sembla impossible que hi hagi camí. Pugem una pedrera i estem penjats a la cornisa. El camí és molt segur per als qui no tenen vertigen. Les vistes són espectaculars i va pujant bastant planer seguint les entrades i sortides que fa la muntanya. A les 2 arribem a la canal Mayor, per on hem de pujar per enllaçar amb el camí que normalment es fa per fer el cim. Són quasi les 3. La majoria estem força cansats, encara falten més de 300 m per al cim i  se'ns ha fet molt tard. Dos decideixen pujar, els altres dinem una mica i baixem per la via normal. Són 2/4 de 6 quan arribem als cotxes. Deu minuts més tard arriben els altres dos companys. Avui se'ns ha fet el dia curt: hem començat tard, hem triat la via més llarga i se'ns ha fet fosc aviat. Ens fem la foto de grup ja sense sol. Tornarem un altre dia a fer la via normal que es fa amb 5 hores i mitja. Ha valgut la pena fer la Faja i per als que han fet cim, encara més ja que feia un dia molt clar.