dilluns, 29 de juny del 2020

Sortida Fontalba, Puigmal, Núria , Fontalba, 27 de juny del 2020

Som quasi una trentena d'excursionistes que, a les 7 del matí, sortim cap a Queralbs. Quan hi arribem, agafem una pista de 8 km fins a Fontalba. Avui hi ha hagut molta gent que ha fet el mateix pensament que nosaltres. Altres vegades deixàvem el cotxe a dalt de tot, on només n'hi havia quatre o cinc; avui, l'hem hagut d'aparcar un quilòmetre abans. Són quasi les 10 quan comencem a caminar. Al primer turonet ens parem per esmorzar i contemplem com van passant els excursionistes amb filera cap al cim. Havent esmorzat, ens afegim a la fila. Ens fa un dia clar, encara que no fa calor; la pujadeta, però, ens fa suar. Passades les 12, fem el cim del Puigmal. Hi ha molta gent i hem de demanar tanda per fer la foto de grup. A la 1, comencem a davallar cap a Núria. Encara trobem alguna clapa de neu, on la canalla s'ho passa d'allò més bé i algun de més grandet, també. Un tros més avall fem una paradeta a la vora del riu per reagrupar-nos. A 2/4 de 3, arribem a Núria. No s'hi veu massa gent, s'hi està molt tranquil i ens aturem vora al llac a dinar. No deixem refredar gaire les cames i, passades les 3, reprenem camí cap a Fontalba. Hi tenim una pujadeta que se'ns fa molt llarga, però després ja és planer fins als cotxes. A les 5 ja hi som. Ens refresquem amb una cervesa o una cola que algú ha tingut la bona pensada de deixar en una nevereta dins del cotxe. Ha sigut una sortida familiar molt divertida.