dimarts, 8 de setembre del 2020

Sortida al Malpas, 4-5-6 de setembre

Divendres. Som 6  els excursionistes que avui marxem a les 6 de la tarda cap a Benasque (Osca). Farem nit a l'alberg de l'Escola de Muntanya de Benasque. Per sopar anem a fer una pizza al poble, que el trobem molt animat. A les 11, a dormir.
Dissabte. A les 6 el matí ens toca el despertador. Esmorzem i ens fem algun entrepà per més tard. Agafem els cotxes i anem fins al final de la carretera, on hi ha el pàrquing Llanos de l'Hospital. Encara pràcticament no havíem baixat del cotxe quan se'ns atura una patrulla de la Guàrdia Civil ens diu que hem de posar-nos la mascareta per carregar-nos les motxilles, perquè quan les tenim a l'esquena ja és una activitat esportiva i no calen. Són 3/4 de 8 quan comencem a remuntar muntanya per dins del bosc. Més amunt seguim el barranc de Gorgutes i arribem a una esplanada. Tot seguit pugem per una canal. Quan som a dalt, ja veiem la tartera per pujar al coll de Port Vell (2.600 m). A les 10 i 10, ja som a dalt. D'aquí baixem per la vessant francesa, que també és una tartera molt dreta. A baix ja trobem el primer llac: el Port Vell. Un tros més avall, el segon: el llac Charles, on parem per menjar una mica. Més endavant, el llac Blau, que té un pont penjat per travessar la presa. Aquí planegem una mica fins que trobem un senderó vertiginós, picat a la pedra, que baixa fent ziga-zagues fins a enllaçar amb el camí que puja de baix la vall de Lis i va cap al refugi de Maupas (2.430 m). És la 1 i 20 quan hi arribem. A les últimes pujades he tingut unes rampes i em quedo al refugi, els altres alleugeren les motxilles i se'n van a fer el cim de Maupas (3.108 m): 700 m de desnivell i 2h i mitja de pujada. A 2/4 de 7 ja tornen a ser al refugi després d'una bona pallissa. A les 7 ens donen el sopar i ales 9 anem a dormir després d'un patxaran per celebrar-ho.
Diumenge. Ens llevem a 2/4 de 7, esmorzem una mica i a les 8 comencem a desfer camí. Tenim la boira sota els nostres peus. Com que hem de baixar fins al llac Blau, ens hi endinsem, però aviat remuntem i tornem a estar al sol. A 3/4 d'11 ja som al coll Port Vell. Baixant per la tartera més d'un es fot la nata i arribem al cotxe amb els genolls pelats. Després de passar per uns camins de vertigen, acabem de rematar l'excursió  en un restaurant de Benasque.