dimarts, 5 de gener del 2021

Matinal al castell de Queralt, 3 de gener del 2021

Encara no tenim calendari de matinals, però per whatsApp de seguida en muntem una: avui anem al castell de Queralt. Sortim a 2/4 de 9 de la Muralla pel camí Vell de la Llacuna fins al coll Blanc, on creuem la carretera. Fem un bocí de camí, travessem el torrent de l'Apotecari i, per un senderó que en diuen del Senglar, anem pujant i baixant barrancades fins a dalt el pla del Tomàs dels Ferriols. Aquí anem a buscar el camí Vell cap a Bellprat. Passat el poble i el torrent del Bassot, agafem el camí de Cal Cases, que deixem de seguida per agafar la carrerada cap al castell. Arribem a l'ermita de Sant Jaume a quarts d'11, on ens parem a esmorzar al solet. Després de fer-ho, pugem fins a dalt el castell i les runes de Sant Cristòfol, recentment consolidats. Fa un vent gelat i no ens hi estem massa; fem la foto de grup i, cap avall. Per la solana del Manco baixem cap al riu de Boix, que travessem per una passera que una torrentada va deixar amb una forma molt original. Per la carretera anem direcció Santa Coloma i,
passat el torrent de la Pudor, agafem un senderó que puja a dalt d'una cresta (726 m) dins del bosc del Roset. Carenegem una mica i de seguida baixem per anar a trobar el camí de Sant Gallard, on agafem el camí Vell cap a Santa Coloma. Hem tingut un matí assolellat, encara que les temperatures han estat baixes. Cap a les 2 hem arribat a la vila després d'haver fet una volta de 20 km.