dijous, 24 de juny del 2021

Santa Coloma-Montserrat, 18 i 19 de juny del 2021

Aquest any som 15 i un que arriba quan som a la font dels Carters. Després de fer-nos la foto, a les 6 i 10 de la tarda, sortim amb bona marxa cap a Bellprat, per on passem a les 7 i 10. Per la carrerada ens enfilem cap al castell de Queralt. A les 8 ja agafem el camí de l'Agulla Grossa seguint la serra de Miralles. A les 9 i 39 arribem a la Censada, el primer avituallament. Uns companys ens han portat provisions per a refrescar-nos i hi sopem. Ja de fosc, reprenem la marxa. Hi ha hagut canvis: n'han marxat 3 i se'ns han afegit 2 noies. Tot i les previsions meteorològiques molt desfavorables, hem estat de sort i només ens ha fet quatre gotes. Seguim pel camí que va paral·lel a la carretera fins que som a l'alçada de la Tosa, on prenem un senderó que puja fins a la serra de Collbàs. La carenegem fins al final i sortim on hi ha uns dipòsits. Per pista baixem cap a l'ermita de la Mare de Déu de Collbàs i aquí agafem el camí cap a la Pobla de Claramunt. Hi arribem a la 1 i 10, i ja hi trobem una paradeta (el segon avituallament). Ens refresquem, ens canviem els mitjons, fem quatre cures i continuem sense cap baixa i amb una companya més. Agafem el GR172 cap a Cal Bruguers i d'aquí al coll del Bruc, on ens deixa un company que ha d'anar a treballar. Travessem la urbanització Montserrat Parc cap a Sant Pau de la Guàrdia i d'aquí pugem fins a Sant Pau Vell (castell). Arribem a dalt acalorats perquè fa molta xafogor. Ara toca baixar fins a la Maçana, on arribem a les 4 i 50, molt aviat: aquest any estem batent rècords de temps. Per sort no tarda en arribar el tercer avituallament i ens podem refrescar amb les provisions que ens porten. Esmorzem xocolata desfeta i coca! Aquí hi ha un canvi: un ens deixa i una amb les cames fresques se'ns afegeix. Per als que portem des del principi, aquest tram final se'ns fa molt pesat. El temps ha aguantat fins ara, però s'està tapant molt. Continuem sense badar, no pugem a la Foradada perquè anem molt d'hora i, com que està núvol, tampoc no veuríem el sol. A les 7 i 39 ja som a Montserrat. No es veu ni una ànima i està tot tancat. Ens hem d'esperar fins a les 8 per anar a veure la Moreneta i encendre algun ciri. A les 8 i 20 arriben els companys que ens han vingut a recollir amb cotxe. Ens fem la foto de grup i tot just agafar el camí cap al cotxe ens fa un bon xàfec: sort que aquest tram de camí està cobert per una pèrgola i no ens mullem! Un any més (10) ha estat una molt bona sortida, amb bona companyia i un excel·lent suport logístic.