dimarts, 21 de setembre del 2021

Sortida a la Vall de Pineta, 17-18-19 de setembre del 2021

Divendres. A 2/4 de 6 de la tarda sortim cap a Bielsa i d'aquí cap a la vall de Pineta, on tenim el refugi a peu de carretera. Arribem just quan comencen a servir el sopar. Som 10 i   dissabte a la tarda en vindran dos més.

Dissabte. Ens llevem ja plovent i la predicció és que ho farà durant tot el dia. A mig matí baixem a Bielsa, on fem un correbars i ens aixopluguem sota les voltes de la plaça Major fins a l'hora de dinar, que anem a un restaurant. A la tarda es comença a aclarir i aprofitem per fer una caminadeta del refugi al parador nacional. Per les parets de la vall, baixa aigua per tot arreu i el salt d'aigua del Cinca està desbordat. Tornem al refugi i acabem de passar la tarda jugant a cartes fins a l'hora de sopar. A les postres celebrem amb un pastís sorpresa els 50 anys d'un company, i a dormir, que demà hi ha matines!

Diumenge. A 3/4 de 6 toca el despertador. Esmorzem, preparem les motxilles i amb cotxe anem fins al pàrquing que hi ha a l'alçada del parador que està a 3 km. A les 7 comencem a caminar. Davant nostre, la paret del Balcó de Pineta amb els seus 1.310 m de desnivell. Anem amb frontals durant una estona pel mig del bosc fins a la font Esquinarasnos, on ja comença el pedregar. Fent ziga-zagues anem guanyant alçada fins que a les 10 ja som al Balcó de Pineta. Parem per menjar una mica amb unes vistes espectaculars: als nostres peus la vall de Pineta; en un costat el Mont Perdut, amb una enfarinada de neu de la vigília, i al fons els Astazus, el nostre objectiu d'avui. Reprenem la marxa. Els companys es dirigeixen cap al fons de la vall per pujar el Petit Astazu (3.013 m), cosa que fan a les 12. Com que fa molt de fred i les pedres estan gelades i rellisquen, decideixen no fer l'Astazu Gran i desfan camí avall. Jo m'he cansat molt a la pujada al Balcó i a poc a poc vaig davallant avall. A mig camí em trobo una companya que s'havia quedat al refugi perquè li feia mal el genoll i al seu pas pujarà fins a l'ivó de Marbore. Tirant avall em desvio per anar a sota el salt del Cinca a fer unes fotos. Quan soc a la font d'Esquinarasnos, em torno a desviar cap els plans  de La Larri, un paratge extraordinari! D'aquí segueixo un GR que em baixarà fins a l'ermita de Pineta, davant el pàrquing. Són quasi les 3 quan hi arribo. Al cap de 40 minuts fa cap la resta de la tropa. Refresquem els peus al riu, fem la cerveseta i cap a casa.