dimarts, 26 d’octubre del 2021

Matinal a Esblada, 24 d'octubre del 2021

Sortim a les 8 cap a Esblada. Deixem els cotxes davant l'església de Sant Jaume, baixem pel carrer Major (totes les cases enrunades, cap amb teulada) fins al c/ Dr. Robert, on agafem el camí d'Albareda per l'obaga de Barrat. Anem remuntant per una pista plena de cotxes de boletaires. Passem pel mas Albareda, que quasi no es veu perquè la vegetació se l'ha menjat. Caminant i xerrant ens passem una cruïlla i quasi som al llac de Formigosa, per on hem de passar més tard. Així que ens desviem per un altre camí, paral·lel al torrent Roig, i, donant una mica de volta, fem cap a l'esplanada on hi ha Sant Jaume de Montagut. A les escales de la portalada, hi esmorzem. Tot seguit pugem al cim de Montagut (963 m), des d'on tenim unes vistes impressionants (en un dia clar es pot veure Mallorca, però avui, no). Tornem a l'esplanada i pel camí de Sagraments, anem cap el llac Formigosa i després cap a les Cases Noves de Formigosa (tot una runa). Aquí agafem el camí cap el mas Formigosa Vell, ara tot ben arreglat per al turisme rural. Per un senderó espectacular que passa pel mig del bosc, anem davallant cal a la fou del Sendra, avui seca. Més avall arribem al clot d'Esblada, on anem a beure a la font recentment arreglada. Ens ha fet un dia molt maco i hem pogut arreplegar quatre bolets que hem trobat al mig del camí.