dimecres, 15 de desembre del 2021

Matinal pels volts de Santa Coloma,11 de desembre del 2021

Dia emboirat el d'avui. A les 8 sortim pel camí dels Reguerons cap a la capelleta de Sant Magí; pel camí Vell de Vilafranca, baixem fins a la font del Fotxa i ens desviem pel mig d'un tros direcció al pont dels Ferriols. El passem per sota i pugem cap al mas. Una breu visita a l'ermita de Sant Esteve dels Ferriols i continuem cap al pla del Tasco. D'aquí davallem cap al coll de Bellprat, totalment irreconeixible després del foc i la tallada d'arbres que hi han fet. Seguim direcció a la granja del Bordes, per un paratge desolat. Travessem la carretera de la Llacuna i remuntem cap al mas Montull i l'era de l'Huguet, on hi havia un pi molt gros, ara desaparegut. Continuem per pista direcció al mas de les Planes. Quan som a dalt la carena agafem un senderó que no coneixem i anem a sortir al camí de Comaerma, que enllaça amb el camí de les Planes a Sant Gallard. Seguim cap al molí de Baix i més endavant fins a la font de Sant Gallard, ara desapareguda enmig de la vegetació. Creuem la carretera de Pontils cap a la barraca del Carraqueta, on a dalt d'un turonet hi ha unes tombes fetes amb lloses verticals. Seguim pel mig de trossos i d'una batuda de porc senglar, per anar a la Punta Alta. Quan trobem el camí ens dirigim cap a Guialmons i a Sant Salvador de Figuerola. Ens fem la foto de grup a la creu de terme de Figuerola. Passada la 1 entrem a la vila. Al final ha sortit el sol i ha fet un dia de primavera. Hem fet una circular de 18 km i anem al bar a fer la cerveseta per rematar-ho.