dimarts, 24 de maig del 2022

Matinal a Sant Guim de Freixenet, 22 de maig del 2022

Avui anem fins a Sant Guim per fer la ruta de la Marinada, que no vam poder fer al seu dia perquè va coincidir amb la Popular de Santa Coloma. Ens trobem amb la Montse, que ens farà de guia. Som poquets per la previsió de forta calor. Sortim de Sant Guim cap a Amorós, un poblet que està a tocar. D'aquí davallem cap al barranc de la Coma, el seguim una estona i remuntem cap als plans del Marcer, on fem un tros del camí de Vilaltes. El deixem de seguida per agafar un senderó cap el torrent del Martí, que seguim per una traça quasi perduda fins a trobar el camí per pujar a Montmaneu, on parem a esmorzar en una placeta. Continuem travessant el poble i la carretera de Sant Guim i agafem el camí del Prat (un grup de masies). Passada la font del Prat (seca), remuntem cap a la Rabassa, on ens fem la foto de grup a la placeta de Sant Cristòfol. Seguim cap a Sant Guim de la Rabassa i des d'un tros lluny ja veiem el convent de Sant Andreu i el castell. Tenen les taules preparades per al dinar de festa major, però és molt d'hora i no hi ha ningú. Travessem les vies del tren per un túnel, on s'està molt fresquet. No ens ha fet gaire calor, sinó un aire molt agradable. Fem l'últim tros fins a Sant Guim, ens refresquem a la font i fem la cerveseta al bar.