dimarts, 7 de juny del 2022

Matinal a Montserrat, 5 de juny del 2022

Som 4 els que hem quedat per whatsApp per fer una matinal dura i tècnica. A 2/4 de 8 sortim direcció Montserrat. Poc abans d'arribar-hi, a Santa Cecília, aparquem. Només hem de travessar la carretera per començar el camí cap a la canal de la Llum, que s'emparra molt dreta fins al coll del Migdia. Aquí agafem la canal dels Micos, que anem superant grimpant, agafant-nos a arrels i a alguna corda que trobem instal·lada. Al capdamunt arribem a la Miranda dels Ecos, una cresta ampla i llarga, però qui té vertigen ho passa malament. Unes vistes espectaculars a 180 graus. Davallem un tros  per buscar una ombra on esmorzar. Continuem baixant, però per l'altra banda, on hi ha el tram més complicat per a alguns: un ràpel d'uns 20 m amb una cadena i una corda amb nusos. Assegurem amb un arnés a qui no ho té clar. Superat el pas, anem baixant entre parets per anar al segon objectiu: el Montgròs. Hi arribem en poca estona. És molt ample i pla. Les vistes, no cal dir, segueixen sent espectaculars. Davant nostre tenim el pròxim objectiu: Sant Jeroni, el punt més alt. Per arribar-hi hem de baixar per la canal del Migdia fins a quasi a baix de tot i després remuntar per la canal de la Salamandra fins a trobar les escales, on a carrera feta hi puja molta gent: sembla les Rambles. A 3/4 d'1 fem el cim: Sant Jeroni. Després de contemplar el magnífic panorama i fer la foto de grup, baixem fins a l'ermita de Sant Jeroni, on agafem el torrent del Tortuguer o canal de Sant Jeroni per davallar. És molt dret i rellisca molt, sort que ens podem anar agafant als arbrets. Després d'una bona estona ja tornem a ser a Santa Cecília. Encara que no hem fet gaires quilòmetres, hem superat molt de desnivell i hem suat la cansalada tot i que, tret de les puntes, tota l'estona hem anat per l'ombra. Un lloc magnífic a tocar de casa!