dimarts, 14 de març del 2023

Matinal al Bergadà, 12 de març del 2023

Avui ens trobem una mica més d'hora del que és costum, a les 7 del matí. Hem d'anar una mica lluny, passat Berga, a la Nou del Bergadà. Deixem els cotxes davant l'església de Sant Martí. Són 2/4 de 9 quan comencem a caminar cap a la font de Cal Patzi i pel costat de la masia ens emparrem muntanya amunt pel mig d'un bosc de pins fins que entrem en una fageda, on hi ha un faig monumental. La pujada és dreta, però a poc a poc, a les 10 i 10, arribem al Sobrepuny de Baix des d'on tenim una panoràmica increïble de tota la vall, el Pedraforca, Montserrat... Un bon lloc per esmorzar. El dia acompanya molt: cel clar i bona temperatura. Continuem i fem els 90 m de desnivell que ens queden per arribar a l'objectiu d'avui, el Sobrepuny (1.657 m). Són les 11 quan fem el cim. Les vistes, espectaculars, tot i que hi ha una part que ens la tapa el bosc. Després de fer-nos la foto de grup, davallem cap al collet del Faig, tota l'estona per dins uns boscos espectaculars de pins i faigs. Arribem a una clariana, la collada Alta de Picamill. Continuem baixant cap a les collades de Picamill, on ja trobem una pista, recentment arreglada, amb uns forts pendents. Arribem a les primeres masies: Cal Marginet, més avall Ca l'Espanya, el Pla, el Pi de les 4 branques i el molí de l'Avellanosa, on ens desviem per anar a la font de la Cova, que està just sota l'església de la Mare de Déu de Lurdes. Per unes escales pugem fins a l'església i, a un centenar de metres, ja hi tenim els cotxes. Avui només hem fet 11 km, però una mica durs: en 4 km hem superat un desnivell de 884 m per pujar al Sobrepuny. Ha valgut molt la pena, el lloc és molt maco i ens ha fet molt bon dia.