dilluns, 9 d’octubre del 2023

Sortida al Aneto, 7 d'octubre del 2023

El passat divendres 6 d’octubre, 8 excursionistes del Ceq vam anar a dormir a Benasc, per l’endemà matinar de valent, i pujar amb cotxe fins al refugio de pescadores, que està sobre els 1900 mt d’alçada. A l’estiu has de pujar amb un bus preparat, però fa 15 dies que es permet pujar amb cotxe. La pista està en bon estat, tot i que botem de valent...

Des d’allí i amb els frontals (són les 7 del matí) anem fent barranc amunt. A les 8 ja despunta el dia i hem avançat força. Arribem als ibons de Coronas entre les 9 i quarts de 10. Paradeta i seguim per encarar el coll de Coronas, ja passats els 3000 mt. Un cop al coll, hem de travessar un tros força dolent, amb gel i terra. Optem per fer-ho sense ferralla, passant aplomats a la paret. Amb molta cura (el gel està molt lleig i dur) anem travessant tots. Un cop passat aquest punt, en mitja horeta som al pas de Mahoma, que té bones mans i peus per agafar-te, i això sí, una bona caiguda...Vigilem i passem tots per coronar l’Aneto (3404 mt) sense creu (la van retirar fa 15 dies per arreglar-la)... A la una del migdia comencem a desfer el camí. Se’ns fa llarga i pesada la baixada, no arribem mai més...Després d’una bona parada per reprendre forces, ja ho veiem amb més bons ulls..A les 6 som als cotxes.

Ha estat una bona excursió, amb força calor que ens ha acompanyat tot el dia. Hem pogut fer l’Aneto, el cim més alt dels Pirineus!!!