dimarts, 13 d’agost del 2024

Sortida a la Vall d'Ossau, 2-3-4 d'agost del 2024

Divendres a la tarda ja surten uns quants amb un cotxe cap al refugi Pompie, tot i que dormiran en tendes Aquest grup dissabte al matí farà una volta pels peus del Midi.
Dissabte a les 6 del matí sortim la resta, deu excursionistes que agafem direcció cap a Sallent de Gallego,  i continuant la carretera entrem a França pel coll de Portalet, on a menys de 2 km ja tenim l'aparcament a la vora de la carretera. Són 2/4 de 10 quan comencem a caminar, amb una boira que no ens deixa veure la punta del nas fins que arribem al coll Pompie, on ja estem per sobre les boires i  tenim a la vista el refugi i el majestuós pic de Midi d'Ossau. Són les 11 quan arribem al refugi Pompie, a 2.032 m. Traiem pes de les motxilles i enfilem muntanya amunt per anar a fer el pic Peyreget (2.487 m). És un passeig molt maco. Fem el cim a 3/4 d'1. Unes vistes espectaculars! Davallem cap a uns llacs que hem passat en pujant, per anar-hi a dinar i banyar-nos-hi. Fresquets, acabem de baixar fins al refugi, on ens trobem amb la resta del grup. Acabem de passar la tarda contemplant les vistes d'aquest magnífic lloc. A les 7 ens donen sopar i a dormir, que demà hi ha matines.
Diumenge ens llevem a 2/4 de 7, prenem un esmorzar francès i a les 7 ens posem a la cua per pujar al Midi. Sembla que tots els del refugi tenim la mateixa intenció. Per un senderó enfilem cap al coll de Suzon. A partir d'aquí el camí puja més dret fins a la paret on comencen les xemeneies que s'han d'escalar.
A mi no se m'ha posat bé l'esmorzar i em quedo aquí. La resta a poc a poc anirà grimpant per les tres xemeneies. A quarts de 12 fan el cim Midi d'Ossau (2.884 m). Davallaran cap a les xemeneies. La primera es pot desgrimpar, però les altres dues s'han de baixar fent ràpel amb cordes per seguretat, això fa que s'hi inverteixin força temps perquè hi ha molta gent. Mentrestant ja m'he recuperat, he baixat al coll de Sozon i he anat a fer el pic Saubiesme (2.209 m). A poc a poc vaig baixant cap al refugi a dinar. Cap a les 3 comencen a arribar els companys. Després de refrescar-nos al llac, una hora de baixada fins als cotxes i tres de viatge fins a casa. Ha valgut molt la pena: el lloc espectacular, la companyia molt maca... Què més vols?