dimarts, 2 d’agost del 2016

Sortida al Valle de Tena 30-31 de juliol del 2016

A les 6 del matí sortim de Santa Coloma direcció al Valle de Tena. Parem a Biescas a esmorzar. Continuem una mica més fins a Piedrafita de Jaca, on deixem els cotxes i se'ns afegeixen dos companys més. Des d'aquí ja es veu la Peña Telera, però per arribar-hi hem de pujar un desnivell de 1.400 m. Els cinc que som avui comencem a caminar molt tard: a quarts d'11. Pel camí fins a l'ivó de Pedrfita trobem molta gent. A partir d'aquí comença a pujar molt dret. Enfilem per la canal de Cobacherizas: tot un pedregal fins al coll de Cachivirizas (2.387 m). Aquí es queda un company que no es troba gaire bé. El camí planeja una mica per la terrassa Cachivirizas, no apta per als qui pateixen de vertígen. Al final una grimpada per una paret fàcil. Anem tirant amunt i trobem moltes flors de la neu (edelweiss). Arribem al cim de Peña Telera (2.781 m.) a les 3.20. Parem i dimen amb unes vistes espectaculars. Comencem a davallar. Com que hem agafat molt calor, hem fet curt d'aigua i hem de fer peripècies per recollir-ne en alguna de les plaques de neu que trobem. Passem per l'ivó i ja no hi queda ningú. Arribem als cotxes a les 8 del vespre: sort que fa el dia llarg! Dos dels companys marxen cap a Pamplona i els altres tres anem fins a Sallent de Gallego, on agafem una pista fins a l'embassament de La Sarra. Passarem la nit a la furgo.
Ens llevem a les 6. Esmorzem i a 2/4 de 8 agafem el camí que puja al refugi Respomuso fins al trencall que va al pic Arriel, el nostre destí. Enfilem el barranc Garmo Negro, que puja molt dret per dins del bosc fins als prats de Soba, on planeja, però dura poc. Al nostre davant ja tenim el pic Arriel tapat per la boira. Anem pujant tarteres amunt per anar a trobar el coll de Soba. La boira cada vegada és més espessa. Perdem les fites, però anem tirant amunt. Quan les tornem a trobar, al peu del coll dicidim tirar avall, ja que per veure el mateix que aquí, o sigui, res. Davallem cap al prat, on fa sol, però les puntes continuen estant tapades. Arribem al cotxe d'hora. Fem un toc al bar del pàrquing i agafem carretera cap a casa, parant a dinar pel camí. Un altre dia, la muntanya encara hi serà.