dimarts, 17 de juliol del 2018

Sortida al Besiberri Sud, 14-15 de juliol del 2018

Avui som tres el que sortim de Santa Coloma direcció a la boca sud del túnel de Viella. Pel camí parem a esmorzar al Puente de Montañana i després continuem fins al pàrquing del refugi Conangles, al costat del túnel de Viella. Aquí se'ns afegeixen dues companyes que ja estaven per la zona. A les 11 i 26 carreguem motxilles i per la pista de Besiberris comencem a enfilar-nos muntanya amunt. Pel camí anem trobant alguns salts d'aigua espectaculars. Arribem a l'estany de Besiberri, dalt d'un pla. Al fons, penjat, ja veiem el refugi.  Mitja hora més de pujadeta i ja som al refugi Nou de Besiberri. És lliure i el trobem quasi ple. Són poc més de les 2, hora de dinar. Per passar la tarda, un fa migdiada, uns altres tiren muntanya amunt cap al coll i jo vaig a l'Estanyet, que està sota el refugi. Quan quasi hi soc, sento com uns gemecs, però no veig res. Ja al refugi, sentim que s'atansa un helicòpter que va fent voltes per l'estany, fins que al final troben un home gran que havia caigut. Sembla que té el braç trencat. Anava sol i havia trucat al 112. Jo havia passat a uns 200 m d'on era.
A les 8 sopem i a les 9, a dormir. Som 17 excursionistes que ens hem d'encabir en les 9 lliteres dobles. Ens hi anem col·locant capiculats. Quina nit de roncs, pets i calor!
Diumenge. A les 6, tothom dret. A les 7 comencem a pujar muntanya. Fa molt bon dia. Baixa aigua pertot arreu, no haurem de patir per trobar-ne. Aquest any hi ha molta neu i de seguida ens hem d'equipar per passar-hi. Molt millor xafar neu, si no, és tot un pedregal. La resta d'excursionistes que estaven al refugi i venien darrere nostre, han de fer mitja volta perquè no porten grampons. Després d'anar força estona per la neu, arribem a la tartera que puja al coll d'Abellers. La meitat la fem amb neu, i l'altra vigilant molt perquè es desfà tot (l'any passat no vam fer cim perquè els que baixaven feien caure moltes pedres i vam haver de recular). Quan som al coll, la pujada és molt més fàcil. Fem el cim de Besiberri Sud a les 9 i 45. Unes vistes espectaculars i un dia d'aquells que t'hi quedaries, però tirem fotos cap a totes bandes, la de grup i avall. Per baixar del coll hem d'anar molt en compte per no fer caure pedres. Per sort avui no puja ningú. Tot i així, no en fem caure cap. Baixada fàcil per la neu. A les 12 i 27 tornem a ser al refugi. Recollim quatre coses que havíem deixat i acabem de davallar fins al cotxe. Són les 2 i 20. Ens refresquem una mica al riu,  anem a buscar un restaurant per dinar i cap a casa (amb quinta tota l'hora perquè m'he quedat sense embrague!).

Barranc de Besiberris

Estany de Besiberri

Refugi Nou de Besiberri

L'Estanyet

El rescat

Diumenge a les 7 del matí

El nostre objectiu entre boires

Teló de fons: Molieres, la Forcanada, Maledetas, Tempestades, Aneto...

La tartera

Coll  i pic d'Abellers

Besiberri Sud,  3.030 alt.