dimarts, 19 de març del 2019

Matinal a Riudabella, 17 de març del 2019

Avui sortim set excursionistes cap a Riudabella, a 5 km de Poblet. Deixem el cotxes al pàrquing del castell i ens trobem amb  tres companys que han vingut d'Ulldecona per anar a fer el tossal de la Baltassana, que està a la llista dels 100 cims. A les 9 arrenquem i, entre vinyes anem tirant. Passem pel mas de l'Anglès i més endavant arribem al mas de la Llana. Aquí hauríem d'agafar el senderó que puja al coll d'En Ponç per anar a la Baltasana, però ens trobem que hem de passar pel mig de la batuda que estan fent els caçadors del porc senglar, i ens aconsellen que no hi passem. Mentre ho discutim esmorzem a la font del Mas. Emprenyats, decidim no córrer riscos i variar la ruta sense gaires alternatives. Fem una volta cap a Vallclara i tornem pel barranc de Viern, on passem per les runes del molí que porta el mateix nom. Més avall ens trobem el mas de Dalt. Una mica més enllà sortim a la carretera, just davant del mas de Vinganya i a 400 m ja tenim el castell de Riudabella. Aquí ens volem fer la foto de grup, però quan l'encarregat veu l'estelada, no ens la deixa fer; sense, sí.
Evidentment, ens l'anem a fer en un altre lloc. Ha estat una matinal una mica accidentada, però ens ha fet molt bon temps i hem fet una circular de 13 km.