dimarts, 26 de març del 2019

Matinal a Sant Llorenç del Munt, 24 de març del 2019

Per a aquesta matinal hem fet un bon grup: som 17 excursionistes que a les 8 sortim cap a Castellar del Vallès, al costat de Sabadell. A un 3 km deixem els cotxes, al costat de l'àrea d'esplai de Les Arenes. A 3/4 de 10 comencem a caminar per un senderó, que puja dret de bon començament, fins a dalt la carena de la Illa. Aquí ja tenim a la vista la Mola i és més planer. Anem pujant fins al coll Llarg, on es parem per esmorzar a l'ombra dels pins: estem acalorats! Continuem camí tot posant-nos sota una cinglera i hi travessem les canals de la Dona Morta i de l'Home Mort, sense ni una gota d'aigua. Quan entrem al bosc, el senderó sembla un túnel. Més endavant sortim al coll de Grau, on trobem el camí que puja de Castellar. El seguim una estona fins que es converteix en senderó i entra al bosc. Tot fent ziga-zagues pugem al pla dels Escorpins; aquí enllacem amb el camí dels Monjos (sembla una rambla de tanta gent com hi puja). Passades les 12 fem el cim, la Mola (1.103 m), de Sant Llorenç del Munt. Després d'una parada per refrescar-nos, a 3/4 d'1 continuem direcció al Montcau. Baixem per la canal del Mico, on hi ha unes escales de pedra. Més endavant trobem el Morral del Drac, una roca foradada. Per un camí molt agradable, continuem fins a la cruïlla dels Òbits, unes balmes, però avui no hi anem. Pugem un bocí fins al collet dels Tres Termes, a partir d'aquí, tot baixada fins al coll d'Eres. Són les 2 i quasi tots pugem al Montcau (1.056 m). A 2/4 de 3 tornem a ser al coll i hi dinem. Després de fer-nos la foto tots plegats, a les 3 i 10 comencem a davallar per la canal del Llor cap a la cova Simanya, que té 400 m de recorregut. La visitem i desfem una mica de camí per pujar al collet del LLor. Baixem per la canal, on el camí és molt dret, fins a la font del Llor, quasi seca. Més endavant fem cap al Marquet de les Roques, un palauet. A partir d'aquí ens queden 6 km de pista pesada fins als cotxes, on fem cap a les 6. Estem una mica cansats pel desnivell que hem fet i els 21 km, però contents d'haver passat un bon dia.