dilluns, 24 de juny del 2019

Escapada al Ripollès, 22 de juny del 2019

Som 12 els que fem la primera sortida de muntanya de l'estiu. Sortim a les 7 del matí cap a la població de Setcases i d'aquí pugem fins dalt l'estació d'esquí Vallter2000. Són 3/4 de 10 quan, amb les motxilles a l'esquena, comencem a pujar pel camí que arrenca de darrere la cafeteria. Al cap de mitja hora arribem a la portella de Mantet, on ens aturem per esmorzar. Ja veiem els tres pics que volem fer. Continuem pujant i, en menys d'una hora, fem el primer cim: el pic de la Dona (2.568 m). Fa molt bon dia, no fa calor i el cel està clar. Hi ha gent per totes les carenes fent els diferents pics. Després de la foto, davallem cap el pla d'Ombriaga i passem pel puig del mateix nom (2.638 m) i planejant anem tirant fins al Coll de la Geganta. Aquí ens desviem per anar a agafar l'Esquena de l'Ase, que ens pujarà al segon cim: Bastiments (2.881 m). Primer trobem la Creu de Bastiments (2.858 m), després el punt més alt: Bastiments. Carenegem una mica i, passat el pas del Bou, arribem al Piolet de Bastiments (2.880 m), on ens fem la foto de grup. Aquesta cresta és un vaivé de gent. Desfem camí fins a la Creu i baixem cap al coll de la Marrana (2.531m). S'està tapant una mica, però volem fer el tercer cim. En menys de 20 minuts de pujada, som a dalt del Gra Fajol (2.714 m). Està tapat, però el cim és molt maco: tot de pedra blanca. Baixem fins al Coll i, com que fa una mica d'aire, baixem pel camí de Núria a Ulldeter fins a un pla on parem. Després de dinar i riure una estona de bestieses (mal d'altura?), continuem i ens deviem cap a l'estany Fonedís. Travessem el Ter, passades les runes de les Quadres dels Cavalls, entrem en unes pistes d'esquí i, per una vermella, baixem fins a l'estació de Vallter 2000. Són les 3, fem una cervesa a la cafeteria i cap a casa després d'haver fet una circular molt maca.
Estació d'esquí Vallter 2000

Portella de Mentet

Portella de Mentet, Gra de Fajol, Coll de la Marrana, Bastiments
i, a la dreta, Pic de la Dona.

Pic de la Dona

Les dones al pic

La Creu de Bastiments

Piolet de Bastiments

A baix  coll de la Marrana