dilluns, 3 de juny del 2019

Matinal a la serra de Busa, 1 de juny del 2019

Primera matinal del mes de juny. Tot i que no estava programada, ha estat un èxit de convocatòria per whatsapp. Som 24 els que sortim cap al Solsonès. A 2/4 de 10 ja som a les portes de la vall del Lord, un cop passada la presa del pantà de la Llosa del Cavall. Carreguem motxilles i enfilem senderó amunt fins que arribem a un pla on hi ha les runes d'unes masies i d'una capelleta dedicada a sant Iscle i santa Victòria. Ja tenim a la vista el Capolatell. Seguim pujant una mica més i ens aturem al mig del bosc a esmorzar. Avui ja fa caloreta i s'agraeixen les ombres. A les 11 tornem a arrencar i per sota la cinglera del Capolatell anem tirant amunt a buscar el pas que surt a dalt el mirador del Capolat. Ara ja tenim unes bones vistes del pantà,  Sant Llorens de Morunys i del Port del Comte. Des d'aquí ens arribem al Capolatell, on hi ha la presó de Busa. És una punta de muntanya, on només s'hi pot accedir per una palanca i que durant la guerra del Francès van fer servir de presó. Ens hi fem la foto de grup. Reculem fins al mirador i per una pista ampla anem fins a la masia Casa Vila, on hi ha el senderó que va al pic del Cogull (1.526 m). Uns quants es queden, però la gran majoria pugem al cim i contemplem unes vistes extraordinàries. Baixem i ens ajuntem amb la resta de companys a l'església de Sant Cristòfol de Busa. Són les 2, hora de dinar, però encara fem un tros més fins a la cinglera de la Creu. Davant les runes del mas Ca l'Artiller i a l'ombra d'uns pins, ens aturem a dinar. Havent fet una mini migdiada, continuem per la vora de la cinglera cap el mirador de la Creu (1.408 m). No cal dir-ho, unes vistes espectaculars! Baixem ara fins a la Creu de Busa, on travessem una carretereta i pel pla de la Trona encara pugem fins a una altra punta: la Guàrdia (1.447 m). Les mateixes vistes espectaculars. Reculem fins a la carretereta, que seguim fins a les masies el Rial de Busa, on pel pla de la Bassa anem a buscar la rasa de l'Areny, que baixa pels peus del Capolatell fins a l'ermita que ja hem passat al matí de Sant Iscle i Santa Victòria, i desfem el camí fins als cotxes. A les 6, després d'haver fet una circular de 21 km amb un desnivell de més de mil metres, emprenem el camí cap a casa. Per acabar una matinal perfecta, un company ens paga la festa d'aniversari a les Fonts de les Canelles, amb pastís i cava.

Pantà de la Llosa del Cavall

El Capolatell

Masoveria de Llobeta

Sant Iscle i Santa Victòria

Pantà de la Llosa del Cavall, Sant Llorens de Morunys i el Port del Comte

Mirador del Capolat

Palanca de la presó de Busa