dimecres, 25 de setembre del 2019

Matinal i paella, 22 de setembre del 2019

Primera matinal de la tardor. Hem fet un bon grup. Farem la ruta que vam fer per la nocturna i així veurem per on vam passar aquella nit. Baixem cap a Sant Gallard i per entrar al poble hem de passar per dins d'un armari col·locat enmig del carrer, atretzo del Festival GaiArt que es va fer dissabte. Al molí de Baix travessem el Gaià, que encara baixa fort de l'última pluja. Anem a buscar el camí de Comaerma i el seguim quasi fins al mas de les Planes. El deixem per emparrar-nos cap a dalt la carena, que seguim direcció al coll Roig. Quan som a l'era de l'Huguet, ens desviem cap el mas Montull, baixem cap a la carretera de la Llacuna, que només travessem, i remuntem fins a dalt del coll del camí Vell de Bellprat. Aquí agafem un senderó (al cartell que hi ha al començament hi posa:"El Senglar") que passa per sobre la font de Nadal i va a sortir al coll Blanc. Pel camí Vell de Vilafranca remuntem fins a la Capelleta. A la 1, quan arribem a les fonts de les Canelles, ja sentim l'oloreta d'alguna cosa que s'està coent. A Cal Nialet trobem els nostres companys del Centre Excursionista que estan preparant les paelles, que com cada any per aquestes dates fem per tancar una temporada i obrir l'altra. Més de 80 comensals ens reunim i, després de menjar-nos les tres paelles boníssimes, pugen al local del Centre per veure un resum de fotografies de les matinals i sortides a la muntanya, que he anat preparant durant la temporada.