dilluns, 30 de setembre del 2019

Matinal a Siurana ,28 de setembre del 2019

Avui la matinal la fem en dissabte i ens desplacem fins a Cornudella de Montsant. D'aquí baixem a la presa del pantà de Siurana, on deixem els cotxes. Són 2/4 de 10 quan comencem a caminar travessant la presa i remuntant pel costat del pantà, que està molt baix d'aigua. Arribem a una punta, el toll del Forn, on desemboca el riu Siurana. Aquí parem per esmorzar. Continuem riu amunt i al cap de poc ja trobem el toll de la Palla, molt pla, i ens entretenim a tirar pedretes per veure qui la fa rebotar més cops. Un tros més amunt arribem al toll de la Cinteta, aquest té una bona bassa i hi ha un parell que s'hi banyaran. Seguint el riu anem trobant restes de molins i masos abandonats. Quan som al molí de l'Esquirola decidim anar a les tolles de la Febró, però no sabem si són gaire amunt. Després d'haver fet un bon tros, ens trobem dos excursionistes que ens diuen que ens falta molt poc. Ja no estem seguint el riu Siurana, sinó el riu del Gorg. El primer toll que trobem és el Gorguet i tot seguit, una mica més amunt, la Gorguina, una bona bassa amb un salt d'aigua. Reculem perquè ens han comentat que els de més amunt estan molt secs. Quan tornem a ser al molí de l'Esquirola, agafem el camí ral de Siurana fins al mas del Candi, on agafem un senderó que puja molt dret fins a dalt la Trona i, pel cingle Blanc, sortim al castell de Siurana. Anem fins al poble, que està molt animat perquè s'hi fa un casament de russos. Són les 3 i anem a dinar a l'era del Prior, on tenim unes bones vistes  del pantà. Després del cafè anem a fer la foto de grup a la portalada de Santa Maria de Siurana. Al començament del poble tenim el camí que, per sota de la cinglera, baixa cap el pantà. Travesem el camí ral que puja del molí i baixem fins al barranc de l'Escopinya. D'aquí remuntem fins al coll de Lloses i ja tenem a la vista Cornudella. Pel camí Vell de Siurana baixem fins a una punta del pantà, que està seca, i només ens queda pujar fins a la carretera campi qui pugui. Un quilòmetre de xafar asfalt i a les 5 ja som als cotxes. Ens ha fet molt bo, sense massa calor, i ha estat una circular de 29.300 passos (19 km).