dimecres, 24 de gener del 2024

Sortida al refugi de l'Ila a Andorra, 13-14 de gener del 2024

Primera sortida oficial al Pirineu  del Centre, en aquest cas cap a Andorra, per pujar al refugi de l’Illa i gaudir de la neu i del paisatge!!!
Després d’un bon esmorzar a la Seu, vam entrar a Andorra sense problema, i a quarts d’onze ens vam començar a preparar per caminar, amb el “full equip”, raquetes, grampons, pales i arves,... Vam aparcar a tocar del llac d’Engolasters, 1663 mt, per fer una circular entre dissabte i diumenge de més de 25 km. Vam decidir per anar al refugi de l’Illa, passar pel Cap dels Agols a 2678 mt d’alçada, salvant així un desnivell de 1000 mt. Després planejar una mica per acabar baixant a l’Illa, que està a 2500 mt. Un dels refugis més ben restaurats del Pirineu (tenen pasta llarga...), on vam estar nosaltres 8 + 3 excursionistes més i els dos guardes... Vam arribar a les 6 de la tarda, just que començava a fer-se de nit... Després de refer-nos una mica, i fer la cerveseta de torn, vam decidir que l’endemà aniríem baixant per la Vall del Madriu, sense pujar a fer els Pessons, ja que ens sumarien masses hores i després ens tocava conduir fins a casa. Diumenge, un cop esmorzats i amb poc fred vam anar seguint el riu fins a l’aparcament, gaudint d’un marc incomparable de bellesa sense igual... Després d’una pràctica per localitzar un “arva” enterrat a la neu, vam esmorzar i a les tres del migdia arribàvem als cotxes...Vam haver de canviar una roda de la furgo del Jaume per tenir-la punxada i a buscar algun lloc que ens fessin dinar...(prèviament, sortir d’Andorra...bufff)
En definitiva, un cap de setmana magnífic, amb poqueta neu, la suficient, neu pols per cert, per poder fer treballar les raquetes (sort d’elles)