dimarts, 30 de gener del 2024

Sortida a Ordesa, 27-28 de gener del 2024

El passat cap de setmana 27 i 28 de gener un grup de 9 excursionistes vam visitar el Parc Nacional d’Ordesa i Mont-perdut. Sortim a les 7 del matí del portal, parem a Fiscal a fer una cafè i esmorzar i seguim fins l’aparcament de la “Pradera de Ordesa”. De camí anem seguint el riu Arazas i anem trobant cascades. El camí és agradable i ample. Evitem algunes plaques de gel passant pel bosc i arribem a la “Cola de caballo”. Allà dinem sota un sol espatarrant i només ens quedarà enfilar camí per arribar al Refugi de Goriz, on ens alberguem dissabte a la nit. Una part del grup pugem per les “Clavijas de Soaso” i l’altra part, seguint el GR.
Un cop al refugi, sobre les 5 de la tarda, gaudim del sol fins que s’amaga i fem temps fins 2 quarts de 8 que ens serveixen el sopar xerrant i jugant a cartes. Som força gent al refugi. Després de sopar, seguim amb les converses, riem i juguem sota les estrelles i la lluna.
L’endemà, diumenge, ens despertem a 2 quarts de 7, més o menys. Esmorzem, ens preparem i comencem a caminar. Ja comença a clarejar així que no ens cal frontal. Teníem pla A i pla B, segons les condicions de la neu. Decidim tirar endavant amb el pla A (fer la Punta de las Olas, 3.022 metres) ja que el guarda del refugi ens diu que es pot fer bé. Quan ja portem un bon tros i estem atacant ja el pic ens adonem que estem seguint la ruta del pla B (punta del Custodio, 2.519 metres). Com que ja hi som quasi, decidim fer-lo. Fem una petita reunió i totes estem d’acord en fer igualment el pla A, que ja teníem en ment.
Baixem al coll de Goriz i iniciem l’ascens a la Punta de las Olas. Pugem per sobre del GR seguint unes traces ja fetes. Tot i així estem sols. Hi ha algun pas que requereix grimpar una mica i concentrar-se en on posar els peus i mans. Amb unes vistes meravelloses arribem al pic. Ja som dalt. Un marc incomparable de bellesa sense igual.
Tot i així, haver fet 2 pics té un preu: anem apurades de temps. Arribem al refugi sobre les 5 de la tarda, dinem i tirem avall. Encara ens queden uns 14 quilòmetres. Acabem la ruta amb frontals i arribem als cotxes a 3 quarts de 9. Arribem tard i cansats però amb un molt bon cap de setmana de muntanya a la butxaca.