dilluns, 17 de juliol del 2017

Sortida al Besiberri Sud, 15-16 de juliol del 2017

Aquest cap de setmana no hi havia cap excursió programada, però uns amics del Centre Excursionista de Sallent (FAES) ens conviden a acompanyar-los a fer el Besiberri Sud. Així, som 7 els qui ens hi apuntem i dissabte a les 3 de la tarda marxem direcció Viella. El punt de sortida de l'excursió és a l'entrada del túnel, al refugi Comangles. Com que no hi trobem places, hem de fer nit al càmping de Vilaller. A les 6 de la tarda ja hi som tots menys dues que estan de visita a Viella i se'ns afegiran l'endemà. Després de sopar plegats, alguns van a dormir en un hotel, d'altres a la furgoneta i la resta en uns minibungalows.
Diumenge. A 3/4 de 6 ens toca el despertador. Esmorzem una mica i anem al pàrquing del refugi Comangles, on ens trobem els 17 excursionistes. A les 7 comencem a pujar pel costat del riu Besiberri per dintre una fageda. Anem trobant algun salt d'aigua. En una hora i mitja ja som a l'estany Besiberri. Parem i fem un mos. El camí aquí planeja una mica, però dura poc i es torna a enfilar dret amunt. Deixem el refugi lliure a la nostra esquerra. Anem pujant entre blocs fins a trobar la glacera que remuntem sense cap problema: està molt tova. Quan som sota el coll d'Abellers, ens trobem que baixa tota la gent que ha fet nit al refugi lliure. Com que fan caure moltes pedres per allà on hem de passar, decidim recular a 200 m del cim. Davallem seguint la gent com si fóssim en una rambla, fins al refugi, on parem a les 2 per dinar. Tenim unes vistes espectaculars a l'estany Besiberri, amb l'Aneto, la Maladeta, Mulleres... com a fons. Havent dinat baixem fins a l'estany. Uns es banyen i els altres, només fins als genolls. Fresquets, acabem de baixar fins als cotxes. Ens tornem a refrescar en una font d'on raja una aigua molt freda i cap a casa, sense haver fet cim però després d'una excursió molt maca i en bona companyia.