dimarts, 25 de juliol del 2017

Sortida al Posets, 22-23 de juliol del 2017

Sortida no programada. Algú va proposar d'anar al Posets per la via Real i vam ser 10 els qui ens hi vam apuntar. Dissabte a la 1 del migdia sortim cap a Eriste, tocant a Benasque. A 2/4 de 5 agafem un bus que puja fins a la pleta d'Estalló, on comença el camí: davant el salt d'aigua d'Espigantosa. Carreguem motxilles i comencem a caminar cap al refugi Àngel Orus. El recorregut el fem quasi tota l'estona per dins del bosc, cosa que ens va molt bé ja que cau un bat de sol que déu n'hi do! Pel camí anem trobant corredors; uns van amunt i els altres avall (es feien dues curses diferents). Arribem al refugi gairebé a les 7. Aquí hi ha un avituallament i ens diuen que el tancaran a les 2 de la nit. El refugi està molt ple de gent de l'organització de la cursa. A les 8 ens donen el sopar i, abans que sigui fosc, anem a dormir.
Diumenge a 2/4 de 6 toquen diana. Ens llevem, esmorzem i a 3/4 de 7 sortim muntanya amunt. Durant molta estona seguim les banderoles reflectants de la cursa. Travessem el riu Llardeneta per un pont esclafat per la neu i de seguida entrem a la canal Fonda. Hi ha poca neu i la primera llengua la pugem sense grampons, però a la segona ja ens els posem perquè comença a ser dret. Arribem al coll de la Llardana (3.010 m). Ens traiem els grampons, fem un pica-pica i ens abriguem: fa fred i hi ha moltes boires. Enfilem el pedregar amunt fins a la cresta, que seguirem fins al cim del Posets (3.375 m). Són les 10 del matí. De tant en tant les boires s'obren i ens deixen veure alguna cosa. Fa vent i fred. No ens hi estem massa estona. Comencem a davallar i, quan hem passat  la canal Fonda, ja fa més bo. Continuem avall fins al refugi, on dinem una mica, per seguir baixant fins a la pleta d'Estalló. A 2/4 de 4 surt el bus cap a Eriste. Anem a fer la coca-cola de celebració i cap a casa.