dimarts, 8 d’abril del 2014

Sortida al Puigmal 5-6 d'Abril del 2014

Sortim de Santa Coloma a les 9 del matí. Som 10 excursionistes direcció a Queralbs. Deixem els cotxes a la plaça del poble. Aquí agafem el GR11, que porta fins al refugi El corral blanc. Després de caminar 3 h i mitja, fent una parada per dinar, arribem al refugi guardat: el tenim tot per a nosaltres. Acabem de passar la tarda jugant a cartes (a la botifarra i al burro). A les 8 del vespre ens donen sopar  i mentre sopem s'afegeix al grup el Ramon Mullerat, que acaba d'arribar. A les 10 ens fan anar a dormir.

Ens llevem a les 7 del matí i després d'esmorzar prenem camí cap al Puigmal. Anem per pista fins al Collet de les Barraques, d'aquí agafem camí de pujada a la Vaquerissa, que ens porta fins al Pas dels Lladres. Continuem pujant fins a la Tosa del Pas dels Lladres (2.661 m) i seguim la carena fins al Bressol del Puigmal (2.714 m). Fa un aire molt fred i ens hem d'abrigar. Ens posem els grampons i pugem fins al cim del Puigmal (2.910). Un cop a dalt, no hi fa gaire vent i hi s'hi està bé. Deprés de menjar una mica i tirar quatre fotos, comencem el descens.  Baixem per una vall tancada i passem molta calor. Després de caminar unes vuit hores arribem a Núria, on agafem el cremallera que ens porta fins a Queralbs.

Queralbs

Font de l'Home Mort  1793 alt.

Collet de les Barraques

Preparant el material

Puigmal

La Vaquerissa

Pas dels Lladres

La Tossa del Pas dels Lladres

Puigmal  2910 alt.

Núria

1. Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.

2. Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.