dimarts, 6 de maig del 2014

Circular de Carança - Núria - Ulldetrer - Carança Dies 1-2-3 i 4 de maig del 2014

El dia 1 de maig sortim de Santa Coloma a les 6 del matí direcció Thues-entre-Valls (França). Deixem els cotxes a l'entrada de les Gorges de Carança. Hi ha dos camins per fer les gorges, un per a cada banda del riu: un va per les passarel·les i l'altre, per la cornisa. Agafem el de les passarel·les i al cap de 4 hores arribem al refugi Ras de Carança a 1.8031 m. És un refugi lliure i estem de sort perquè només hi ha un pescador i tenim el llit assegurat. A mitja tarda se'ns afegeixen dos companys més. Durant el dia ha fet nolta calor, però a la tarda es tapa i plou una mica.

Dia 2 de maig. A les 7 del matí prenem camí cap a Núria per la vall de Carança. Passem per l'estany de les Truites, el Negre i el Blau abans d'arribar al coll de Carança (2.7027 m). Ens neva i fa molt de vent. Pugem fins el pic de Noucreus (2.799 m).  El vent ens fa canviar la ruta de baixada cap a Núria. Arribem a l'alberg Pic de l'Àliga (2.122 m) a l'hora de dinar.

Dia 3 de maig. Avui comencem a caminar més tard, a 2/4 de 9. Agafem el GR11 cap a Ulldeter pel camí dels Enginyers. Torna a fer molt de vent i fins ens fa perdre algun cop l'equilibri. Pel camí hem de superar alguns passos delicats. Arribem al refugi Coma de Vaca (1.995 m) a les 12 i hi dinem. Seguim el camí cap el coll de la Marrana (2.5029 m). Al refugi ens han comentat que, al matí,  un grup que anava al revés de nosaltres, no l'havia pogut passar pel vent. A mida que continuem el camí, el vent va afluixant i quan arribem al coll, fa un dia esplèndit. Ara només ens queda baixar fins al refugi d'Ulldeter (2.235 m).

Dia 4 de maig. A les 7 del matí arrenquem del refugi cap el coll de la Geganta (2.611 m). D'aquí al pàrquing és tot baixada. Arribem al refugi Ras de Carança a les 12, fem un pica-pica i seguim el descens cap a les gorges de Carança. Aquest cop agafem el camí de la cornisa, que és picat a la roca. A les 3 ja hem arribat on tenim els cotxes. Avui ens ha fet molt bon dia. Satisfets tornem cap a casa.

Gorges  de Carança

Cami de la Cornisa

Cami de les Passareles

Refugi Ras de Carança

1830 alt.

Estany de les Truites

Estany Negre

Pic de Noucreus  2799 alt.

Al fons Nuria

Alberg Pic de l'Aliga   2122 alt.

Cami dels Enginyers

Pas dels Enginyers

El Puigmal al fons

Refugi Coma de Vaca  1995 alt.

Planell de les Eugues

Bastiments  al fons

Coll de la Marrana  2529  alt.

Refugi Ulldeter  2235 alt.

Coll de la Geganta  2611 alt.

Refugi de Ras de Carança 1830 alt.