dimarts, 3 de juny del 2014

Cap de setmana a la Vall de Estós 31 de maig 1 de juny del 2014

A les 7 del matí ens trobem 12+1 caminadors per anar fins a Benasque (Osca), on fem la parada per esmorzar i la visita obligada a Barrabés. Tot seguit anem fins al pàrquing de la presa d'Estós, carreguem motxilles i prenem camí cap al refugi. Durant el trajecte ens aturem a contemplar les gorges Galantes. Arribem al refugi Estós (1.890 m) a les 2 del migdia: hora de dinar. Tenim tota la tarda per contemplar les muntanyes. A 2/4 de 8 ens donen el sopar (el recordarem durant dies!): albóndigas caseras en su salsa. A les 9 anem a dormir, perquè a 2/4 de 6 cantarà el gall.
Quan ens llevem no fa gaire bon dia, plovisqueja i fa vent. A les 7 enfilem camí cap el pic Clarabides (3.012 m). Trobem neu només sortir del refugi. Està molt tova i ens costa molt de caminar. Ens hem d'anar tornant per obrir traça. El vent va augmentant i fa molt de fred. Una mica més enllà de mig camí, n'hi ha uns quants que tiren enrere. Continuem una mica més, però un segon grup abandonem a 30 minuts del cim.  Només són 4 els que hi arriben. La baixada es fa molt dura: la neu tova fa que ens ensorrem fins a mitja cama. A la 1 del migdia ja som tots al refugi. Dinem i fem les dues hores de baixada fins als cotxes. Una més per explicar
Preparant les motxilles

Ermita de Santa Ana

Pont Aigueta de Batirielles

Gorges Galantes

Cabana del Tormo  1730 alt.

Refugi Estós  1890 alt.

Passant  l'estona

Llac Ibons de O  2649 alt.

Entre boires pic Clarabides

Pic de Clarabides  3012 alt.