diumenge, 6 de juliol del 2014

Comapedrosa 5 de juliol del 2014

Teníem previst fer l'excursió de dos dies, però ens vam trobar que al refugi estava tot reservat, així que vam decidir fer un "puja i baixa". Ens trobem a les 6 del matí del dissabte 5 de juliol 8 excursionistes per anar fins Arinsal (1.580 m), Andorra. Quan deixem els cotxes, prenem el GR-11 que ens porta fins al refugi Comapedrosa (2.272 m). El paisatge és preciós: baixa aigua per tot arreu i està tot florit. Una mica més amunt ens trobem un excomponent del Centre que fa de guarda per la zona, el Joan Antich. La fem petar una estona i continuem pujant fins a un petit llac, on hem de fer una llengua de neu per arribar a l'estany Negre, que encara està tot glaçat. Seguim una cresta que puja i baixa i, en poc més de 4 hores, hem fet cap al cim: Comapedrosa (2.942 m). Fem cua per poder fer la foto de grup. Descendim fins al llac petit, on dinem: són les 3 de la tarda. Continuant el descens i una mica més avall del refugi ens trobem el Jordi Vallès, que fa el cim corrents (per qüestions de feina havia sortit de Santa Coloma a la 1). Arribem al pàrquing a les 5 de la tarda. Hem fet uns 14 km, amb un desnivell de 1.400 m en 7h i 30 min.