dimarts, 30 de setembre del 2014

Vall d' Ossau -Vall d' Aspe 27 i 28 de setembre del 2014

Com de costum ens trobem al Portal. Som 14 caminadors els que anem a fer muntanya. Són 2/4 de 7 quan sortim de Santa Coloma per anar a Castiello de Jaca, on ens hem de trobar amb dues pamploniques: l'Isa i la Lucía. Continuem el viatge fins a les pistes d'esquí d'Astún, deixem els cotxes i enfilem el barranc del Escalar amunt. Passem per l'Ibón de las Ranas, arribem al coll de Moines amb unes vistes epectaculars amb el Midi d'Ossau gairebé a tocar. Seguim passant pel llac Bersau i una mica més amunt arribem al llac d'Ayous  i al refugi del mateix nom. Uns quants s'hi queden i els altres anem a fer el pis Ayous (2.288 m). Quan baixem, emprenem el descens plegats. Arribem al poble de Canfranc, on tenim l'alberg reservat per dormir. Abans d'anar a sopar se'ns afegeixen dos companys que han pujat més tard. Hem fet uns 20 km, amb un desnivell de 600 m, en 7 hores.

Diumenge, després d'esmorzar carregem els cotxes, passem el túnel de Somport per anar al poblet de Lescun (França). Aquí agafem una carreterera que ens portarà fins al refugi Laberouat. Només carregar les motxilles, comença a ploure però decidim continuar. Prenem el GR10 que ens portarà pel mig d'una fageda fins a la cabana Ardiet. Aquí fem un mos. Ha deixat de ploure però el temps és inestable. Continuem camí pel pedregal fins al cim Anie (2.504 m). Hi ha boires i fa fred. Fem quatre fotos i comencem a davallar fins a la cabana on dinarem i d'aquí al refugi on tenim els cotxes. Hem fet 17 km, amb un desnivell de 1.100 m, en unes 8 hores.