dilluns, 23 de febrer del 2015

Matinal Montblanc-La Vall-La Pena-Ermita de Sant Joan 22 de febrer del 2015

Avui som deu els excursionistes que ens hem trobat a la Muralla a 2/4 de 8 del matí per anar fins a Montblanc, on deixem els cotxes i comencem la matinal. Passem per l'ermita de Sant Josep i agafem el GR-171 davant el molí de la Vall de Fora. Enfilem cap amunt el barranc de la Vall, passant pel mas de Ponet i la font del Grèvol. Una mica més amunt travessem a la part solana per sota la cinglera de la Guineu, on trobem la pista cap el mas del Llor. Aquí parem a esmorzar. Continuem camí i anem trobant unes quantes fonts: la del Conill, la de la Cua de Cavall i la de'n Serè. Després de la bassa del Llor arribem a la cova del mateix nom, on hi ha unes pintures rupestres, que ens hem de mirar des d'unes reixes que les protegeixen. Aquí ens deixa el Mise, que se'n torna per on hem vingut. Seguim caminant fins al coll de Ventanals tot passant pel mas del Llor i les runes del mas d'en Pepet. Fins ara només hem fet que pujar. Ja som dalt de tot i toca baixar. Ho fem fins al mirador de la Pena. Fa un dia clar i hi ha unes molt bones vistes. Seguim davallant cap a la font del Deport, on agafem la pista que porta cap a l'ermita de Sant Joan i passa del les Cent Fonts. Després de fer una visita a l'ermita i aturar-nos al mirador baixem cap a Montblanc pel bosc del Gorrines. A un bon ritme hem fet uns 20 km.
Ermita de Sant Josep

La Vall

Bassa del Llor

Pintures, balma del Llor

Mas del Llor

Poblet, Espluga de Francolí....