dilluns, 30 de març del 2015

Matinal al Montsec 29 de març del 2015

Avui anem a fer una matinal de tot el dia al Montsec. A les 8 del matí ens trobem a la Muralla set excursionistes. A Tàrrega se'ns afegeixen tres companys més. Tots plegats marxem fins a l'àrea de Tarradets (Font de les Bagasses). Hi deixem un cotxe i marxem amb els altres dos direcció Llimiana.Travessem el pantà de Tarradets i un mica més amunt agafem el camí del Peu del Bosc, que seguim uns 4 km. Parem a esmorzar al costat del camí, on el barranc de Barcedana fa un petit salt d'aigua. Seguim un tros més i deixem els cotxes. Prenem el camí de les Cent Corbes, que puja fins a l'ermita de Sant Salvador del Bosc. Hi ha un desnivell de 740 m, que hem de fer en 3,7 km. És un senderó que puja fent ziga-zagues com diu el seu nom. És molt maco, està ple de capelletes (viacrucis) i dret de coll... Quan som dalt tenim unes vistes impressionants del Pirineu. Després de reposar una estona, continuem baixant uns metres i altra vegada tornem a pujar fent ziga-zagues, fins a trobar el camí del Sant. Anem planejant fins al coll de la Portella Blanca (1.442 m) i d'aquí davallarem fins al poble abandonat de Rúbies (1.146 m), on parem a dinar davant l'església de Santa Maria. Després dels cafès i cigalons continuem davallant pel GR-1, que ens durà fins a la font de les Bagasses, on hem deixat el primer cotxe. Són poc més de les 4 quan hi arribem. Hem fet una volta de 12 km, però amb uns forts desnivells. Anem a recollir els altres dos cotxes i cap a casa a esperar-ne una altra.