dilluns, 1 de juny del 2015

Matinal a Sant Llorenç del Munt, 31 de maig del 2015

Aquest últim diumenge de maig anem a fer la matinal al parc natural de Sant Lloreç del Munt. A les 8 sortim de Santa Coloma cap a Castellar del Vallès, on passat el poble deixem els cotxes al pàrquing de la Mare de Déu de les Arenes. Comencem a caminar una mica tard i parem a esmorzar al cap d'una estona. Reprenem la marxa per anar a agafar el camí dels Monjos. Fins ara hem trobat poca gent, però d'aquí en endavant surt gent de tot arreu. Aquest camí puja fins a la Mola (1.104 m), on hi ha el santuari de Sant llorenç del Munt. Després de visitar-lo, continuem tot passant pel Morral del Drac (roca foradada) i  els Òbits (balmes obrades que feien servir de corral i habitatge). Seguim pel camí de la Carena del Pagès fins al coll d'Arres i des d'aquí pugem al Montcau (1.057 m).  Quan baixem anem fins a la cova Simanya. Agafem direcció cap a la font del Llor i comencem a davallar per la canal del LLor. Quan som al capdavall del barranc, estem perduts i desorientats. Així que ens toca remuntar la canal fins a trobar la cruïlla que ens hem passat. Quan la trobem, estem cansats i parem a dinar. Reprenem el camí cap el collet del Llor i quan hi som veiem fins on havíem arribat: no érem massa lluny de la font, però com que no ho sabíem hem reculat. Ara sí que baixem cap a la font i el Marquet de les Roques. En equivovar-nos de camí, hem perdut molt de temps i algun que altre ha quedat tocat, així que tres companys acceleren el pas i se'n van fins als cotxes per venir-nos a recollir al Marquet: fins als cotxes hi teníem encara dues hores. Arribem a Santa Coloma  cap a les 8, però encara ens queda temps per anar a fer la cerveseta a la Plaça.