dimarts, 7 de juliol del 2015

Sortida inprevista al Carlit, 4-5 de juliol

Aquest cap de setmana no hi havia cap sortida programada, però no costa res muntar-ne una: envies quatre whatsApps i ja està. Hem decidit fer el Carlit, a la Cerdanya Francesa. Som 4 els que marxem el dissabte a la tarda per anar fins a Montlluís. Acampem al càmping del costat de l'entrada del parc natural de les Bulloses. El pas està barrat des de les 7 del matí fins a les 7 de la tarda:  no hi deixen passar cap cotxe i s'han d'agafar els autocars del parc que pugen fins al refugi.
Plantem les tendes i anem a fer un volt per Montlluís, un poble que està dins un fortí. Després tornem al càmping a sopar i a dormir.
El diumege ens llevem a les 6 per entrar al parc abans de les 7. Quatre companys han sortit molt d'hora, molt d'hora de Santa Coloma per arribar abans que barrin el pas. A 3/4 de 7 ja som al refugi de les Bulloses, però com que no havíem quedat en un lloc concret un grup espera l'altre i tots ens esperem. Cap allà a les 8 ens trobem i comencem l'excursió. Travessem la presa de l'estany de la Bullosa. Pel camí anem trobant diversos estanys, l'últim, l'estany Sobirà, encara està cobert de neu i glaçat. Hi fem una parada per fer un mos. Continuem cap al coll Colomer. A partir d'aquí ja puja molt dret i amb alguna grimpada. Arribem al cim del Carlit (2.921 m) al cap de 3 hores. Dalt del cim som una cinquantena d'excursionistes, però quan davallem trobem molta gent que encara puja. En una cruïlla agafem un camí que també ens portarà a l'estany de la Bullosa, però passant per uns altres estanys. Al darrer, ens parem a refrescar-nos. Arribem als cotxes a 2/4 de 3 i anem fins a Puigcerdà a fer el dinar de final de sortida.