dimarts, 4 d’agost del 2015

Sortida a la Pica d'Estats 1-2 de agost

Dissabte 1 d’agost. Ens trobem al Portal trenta excursionistes per anar a fer la Pica d’Estats. A les 8 del matí sortim vuit cotxes direcció a Sort, on parem a esmorzar. Hem d’esperar que arribin els tres últim cotxes, ja que un d’ells ha tingut pana i han hagut d’anar al mecànic a Tremp. Un cop ja hi som tots, prosseguim viatge fins Àrreu, l’últim poble de la Vallferrera. Aquí prenem una pista que va remuntant pel costat del riu la Noguera de Vallferrrera, uns 9 km, fins al pàrquing del refugi (1.900 m). Carreguem motxilles i són les 2 quan comencem a caminar cap als plans de Sotllo (2.150 m), on ens aturem per dinar. Continuem pujant fins l’estany de Sotllo (2.350 m). Aquí fem un escampall de tendes per passar-hi la nit. Alguns valents s’hi banyen, d’altres només s’hi mullen els peus. Després de sopar la fem petar una estona i a quarts de 10 anem a dormir. Quan ja som tots dins les tendes, arriben dos companys que havien sortit a la tarda de Santa Coloma.
Diumenge 2 d’agost. Ens llevem a 2/4 de 6, mengem una mica i a 3/4 de 7 comencem ruta. Passem pel costat de l’estany d’Estats, on també hi ha unes quantes tendes. Anem pujant fins al port de Sotllo (2.874 m.). La primera intenció era carenejar fins a la Pica, però fa vent i no ho veiem segur ni per a la canalla ni per a algun de gran. Així que baixem pel vessant francès,  remuntem cap al  port de Riufred i d’aquí pugem a la Pica (3.143 m). Hi arribem a 24 d’11. Hi ha molta gent i hem de fer peripècies per poder fer la foto de grup. Fa un dia molt clar i tenim unes vistes espectaculars. Després de gaudir-ne una estona, comencem a davallar cap al campament, on arribem a quarts de 2. Després de banyar-nos i dinar, pleguem tendes i altra vegada avall. A les 6 de la tarda parem al refugi, que està a 10 minuts del pàrquing, per prendre unes begudes isotòniques. A les 7 pugem als cotxes satisfets de la sortida tan esplèndida que hem fet.