dimecres, 14 d’octubre del 2015

Sortida al Canigó, 10-11-12 d'octubre del 2015

El dissabte som catorze els que a les 6 de matí sortim direcció Puigcerdà, on fem parada per esmorzar i després continuar cap al país veí. A Vilafranca de Conflent agafem una carretereta que ens durà a Vernet-les-Bains, on deixem els cotxes. Són les 11 quan comencem a caminar pel camí Saint-Jean, que va pujant fins a la Portiella de Dalt, per un bosc de pins i faigs que està espectacular amb el canvi de fulles. Quan som a la Portiella tenim als nostres peus un barranc, amb la riera de Sant Vicenç al fons. Anem vorejant el barranc fins arribar al refugi lliure de Bone-aigue. Són quasi les 2 quan hi arribem: l'hora de dinar. Tenim tota la tarda per fer un volt i reposar. El refugi està una mica destartalat, però per una nit farà el servei.
El diumenge dia 11, ens llevem d'hora, esmorzem una mica i a les 7 agafem un senderó que va remuntant per dins el bosc fins a la cruïlla del camí que va al refugi Courtalets. Aquí ja ens trobem altra gent que va cap al cim. Ja se'ns ha acabat el bosc. Passem per la font de la Perdiu, el pic de Joffre, la Portiella i anem fent ziga-zagues fins arribar al cim Canigó (2.784 m) passades les 10. Fa un dia clar, fins i tot veiem la costa. Després de menjar una mica i tirar quatre fotos, tres companys abandonen el grup, desfaran el camí per poder ser el vespre a casa. La resta hem de desgrimpar la Xemeneia del Canigó cap a la Bretxa Durier, on ens reagrupem. Anem tirant avall cap el pla de Cadí. Més avall trobem la cabana refugi Aragó. A partir d'aquí hi torna a haver bosc. Travessem el riu Cadí i anem davallant fins al refugi guardat Marialles (1.718 m). Hi arribem a 2/4 de 3. A la tarda reposem. Ens donen el sopar a les 7 i la fem petar fins a les 10, que apaguen els llums.
El dilluns dia 12, el temps no pinta gaire bé i amenaça pluja. Decidim escurçar la ruta de tornada. A les 8 sortim del refugi, baixem per un senderó que passa pel costat de la pista, sempre pel mig del bosc i amb un rec d'aigua. Passem pel coll de Cavalls, coll de Creu i coll de Jou. Aquí agafem el camí que ens durà al poblet de Casteil i després de fer un parell de quilòmetres de carreterea arribem a Vernet-les-Bains, on farem una paradeta sota el castell per fer un mos. A les 11 ja som als cotxes, que havíem deixat als afores del poble. Comencem la ruta de tornada parant a Puigcerdà per deixar un company de Madrid. Parem a la Seu d'Urgell a dinar i a les 5 de la tarda ja som a casa havent passat un bon cap de setmana.

Cam Saint-Jean

Portiella de Dalt

Verdet-les-Bains

Refugi Bonne-Aygue

Font de la Perdiu

El Canigó

Cim del Canigó  2784 alt.

La Xemeneia

El Canigó des de el Pla de Cadi

Pla de Cadi

Cabana Arago

Refugi lliure de Merialles (tancat)