dimarts, 15 de novembre del 2016

Matinal a la Mola, 13 de novembre del 2016

Avui anem a fer la matinal al parc natural de Sant Llorenç del Munt. Com de costum sortim a les 8. Prenem direcció Manresa, Navarcles, Talamanca i fins al coll d'Estenalles, on deixem el cotxe al centre d'informació. Agafem el camí de coll d'Ares. Quan som al coll d'Estella, continuem per un senderó que puja al Montcau (1.056 m), on fem la parada per esmorzar amb un bon teló de fons. Reprenem el camí, ara baixant, fins al coll d'Ares i d'aquí davallem pel canal del Llor fins a la cova Simanya. Hi entrem un tros. Reculem i pugem altre cop al coll d'Ares i seguim per la carena del Pagès fins al collet dels Tres Termes, on ens tornem a desviar per anar a veure els Òbits (unes balmes que es feien servir de refugi).  Seguim altre cop el camí principal i trobem el Morral del Drac (una roca foradada). A partir d'aquí el camí puja més dret fins a dalt la Mola (1.103 m). És la 1 quan hi arribem. Hi ha molta gent. Fem una visita al santuari de Sant llorenç de Munt, una coca-cola al restaurant i comencem a desfer el camí fins al cotxe. Per tornar, ho fem per Terrassa perquè hi ha menys revolts.
Arribem a casa dinar una mica tard però hevent aprofitat el matí.
Camí al coll d'Ares

Cova Simanya

Coll d'Ares

Els Òbits

Els Òbits i el Montcau des de la Mola.