dimarts, 4 de juliol del 2017

Sortida a Picos de la Frondiella, 1 i 2 juliol del 2017

Primera sortida de muntanya de l'estiu 2017. Només som 3 els que ens trobem el dissabte a les 9 del matí per anar a Sallent de Gallego (Osca) i d'aquí a l'embassament de Sarra, on deixem el cotxe.
És la 1 del migdia quan comencem a caminar. Plou i tenim dues hores i mitja fins al refugi Respomuso. El camí és molt maco, puja pel costat del riu Aguas Limpias i per unes fagedes espectaculars, però la pluja el desllueix  Són les 3 i 20 quan fem cap al refugi: molls com a gats. Fem una estesa de roba per eixugar-la i dinem. Passem la tarda llegint revistes de muntanya. A les 8 de la tarda surt l'arc de Sant Martí. La predicció del temps per a l'endemà és bona.
Diumenge. Ens llevem a quarts de 7. Esmorzem les quatre galetetes que ens donen al refugi i a 2/4 de 8 comencem a enfilar-nos muntanya amunt. La pluja d'ahir, al cims va ser neu i es veuen tots enfarinats. Anem pujant tot dret amunt pel camí que porta al pic Balaitus, fins que ens hem de desviar a l'esquerra. Pugem a dalt d'un pla on ja comença a haver-hi neu. Davant nostre ja tenim tota la cresta dels Frondiellas. Continuem pujant, cada vegada amb més neu: uns 30 cm. Una mica més endavant un company es retira perquè no ho veu clar. Com que la neu és nova, podem pujar sense grampons, però quan som dins la canal i gairebé a dalt, ens els hem de posar: és molt dret i està glaçat. Fem el cim del Frondiella Central (3.049 m), quasi a les 12. Fa un dia clar, però molt fred. Fem un mos i de seguida davallem, això sí, per un  altre camí, molt dret però sense tanta neu. Ens costa dues hores i mitja arribar als ivons Arriel. Amb un parell d'hores més, ja som al cotxe, on ens espera el company. Dinem al restaurant que hi ha a l'embassament de Sarra i ràpid cap a casa.
Embalse de Sarra

"La canal "

El Balaitus

Cim del Balaitus

Frondella Central 3049 alt.