dimarts, 8 de maig del 2018

Matinal a la Fou de Tous, 6 de maig del 2018

Matinal improvisada. Quedem per whatsApp a les 8, com sempre a la Muralla, per anar fins a la presa de Tous. Deixem els cotxes davant l'Eucaria. Travessem la presa i agafem un senderó que davalla cap el mas Perdut. D'aquí, per pista ampla, continuem tirant avall. Ens creuem amb molta gent que ha sortit de Tous en una caminada popular. Quan arribem a Tous, per carrerons, pugem fins al castell. Tornem a baixar fins a travessar el pont de Cal Riba i seguim pel camí de Sentforés. A les 10 i cinc arribem a la masia-ermita de Sentforés, on parem a esmorzar en unes taules de pic-nic que hi ha. Aquí un company se'n torna perquè ha de ser d'hora a Santa Coloma. Després d'esmorzar continuem camí amunt cap el coll de Vic (508 m). Només comencem a caminar es posa a ploure. Fem uns 5 km fins a trobar un senderó que baixa a la cova del Diable i el saltant de la Fou. És un racó molt maco, sobretot quan hi baixa aigua. Ens hi estem una estoneta gaudint del paisatge i  tot seguit agafem la pista de l'Aubareda cap a Tous, des d'on desfem camí fins als cotxes. Ens hem mullat una mica, però l'excursió ha valgut la pena.