diumenge, 8 de juliol del 2018

Sortida al Cotiella, 6 i 7 de juliol del 2018

En aquesta sortida som poquets, només quatre, els que divendres després de dinar, a les 3, agafem carretera cap a Seira, a 20 km de Benasque. Quan hi arribem, ens desviem cap a Barbaruens. A l'entrada del poble comença una pista no gaire bona, ja que és t de grava solta i el cotxe patina. En fem un bon tros fins al primer pàrquing. Són les 6 de la tarda quan comencem a caminar. Agafem el GR que puja del poble i per dins el bosc, amb molta xafogor, anem pujant de valent amunt. Travessem alguns barrancs i cornises amb algunes caigudes espectaculars (el salt de Gargallaso). Quan som al coll d'Armeña (1.906 m) ja veiem el refugi al peu d'unes parets impressionants. Hem de baixar una mica cap a la bassa d'Armeña, on trobem un fotimer de pins trencats que es va endur una allau. A 1/4 de 9 ja som al refugi lliure d'Armeña. Només hi ha una parella instal·lada i hi ha lloc de sobres. Fem foc, sopem, la fem petar una estona i a les 10 anem a dormir, havent deixat una mica de menjar per a la rata cellarda (lirón) que viu al refugi, tal i com un escrit avisa que es faci perquè no toqui les motxilles.
Dissabte. Ens llevem a les 6, esmorzem i a 3/4 de 7 comencem a pujar muntanya. Quan sortim al primer repetjó ja veiem el nostre objectiu, molt amunt. Anem pujant terrasses. El terreny és molt irregular i està ple de dolines (forats per on s'escola l'aigua). Trobem molt poca neu, només n'hem de travessar dues llengües. Arribem a la tartera que puja al coll de Cotiella (2.664 m), l'últim tros és una grimpada. A partir d'aquí hi ha dos camins per a pujar al cim: escalant per unes xemeneies o, el que fem nosaltres, fent una mica de volta per anar a la Colladeta (2.714 m). Pugem els últims 200 m tranquil·lament. A les 10 fem cim. Fa molt bon hora. Hi ha una mica de boirina però tenim unes vistes espectaculars. Ens hi estem una estona contemplant-les, fem la foto de grup i altra vegada avall. A les 12 tornem a ser al refugi. Mengem una mica, recollim els trastos que havíem deixat i comencem a davallar. Pel camí trobem molta gent que puja, sort que hi vam anar en divendres, si no, no hi hauríem cabut. A les 2 ja som al cotxe, amb els genolls una mica castigats. Baixem fins a Campo, el primer poble una mica gran, i acabem la sortida dinant al restaurant Cotiella.